Startégiai Célok
- A különböző ellátási kultúrákat és az oktatás módszertanát érintő európai szintű nemzetközi kutatási- és tapasztalatcsere program felépítése.
- Kialakítani egy a BMC® alapján álló, kultúrákon átívelő, konkrét összefüggésekbe ágyazott oktatási anyagot.
- Megismerni az egyes országokban, a gondozási közösségekben és az intézményes ellátásban kialakult működési és strukturális stratégiákat, átértelmezni az egyes helyszínek számára, hogy gazdagítsuk és bővítsük a sérült ellátás kínálatát.
- Bővíteni a gondozás és sérült ellátás eszköztárát a formális és informális tudás terén.
- Felértékeljük a közösségi ellátás különböző szintjein dolgozó részvevőink szakmai tapasztalatait, és eszközöket biztosítsunk nekik, hogy működési területükön jobban érvényesíthessék szakértelmüket.
- Felhívni a figyelmet az egészségügyi szakma és a szociális ellátás képviselői közötti párbeszéd és átjárhatóság fontosságára.
- Stratégiai gondolkodás annak érdekében, hogy a képzési rendszerekbe integrált módon kerüljön be a szomatikus nevelés és a gondozás.
- Egy, az oktatás, a terápia, a művészet és közösségi aktivitás közös pontjait kereső információs anyag kidolgozása, és ezzel annak elősegítése, hogy a szomatikus nevelés jobban megtalálja helyét a közegészségügyi rendszer és az önszerveződő gondozó közösségek tevékenységében.
Témák
- A tapasztalati tanulás és a testtudati munka, mint a fogyatékkal és sérüléssel élők, valamint gondozóik és családjaik életminőségét javító, és őket szerepükben támogató kulcsfontosságú eszközök.
- A horizontális oktatási és az osztott ellátási modellek, és ezek összekötő szerepe az egészségügyi rendszer intézményi és közösségi struktúrái között.
- A jelenleg általános fogyatékosság- és betegség felfogás megváltoztatása egy integratívabb, normatíva-mentes, folyamat orientált és egyénekre értelmezett egészségkép térnyerése révén.
- A kultúrákat összekötő tanulás támogatása az egyedi és környezeti különbségek, ill. ezek értékadó szerepének elismerése mellett.
Lépések
- A gondozás intézményes és közösségi gyakorlatáról való adatgyűjtés helyi szinten.
- A helyi érdeklődést és aktuális vonatkozásokat figyelembevevő, különféle témájú műhelyek szervezése, a projekt team tanárainak vezetésével.
- A sérült gyerekek és felnőttek ellátását érintő tapasztalatcsere fórumok szervezése.
- A szélesebb közönség számára nyitott műhely programok szervezése, vendég tanárok meghívásával.
- A projekt folyamat nyilvános bemutatását szolgáló formák megkeresése.
- Az összes projekt tevékenységet érintő, a feldolgozást és az értékelést szolgáló dokumentálás megszervezése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése