Célok, Témák és Lépések


Startégiai Célok

  1. A különböző ellátási kultúrákat és az oktatás módszertanát érintő európai szintű nemzetközi kutatási- és tapasztalatcsere program felépítése. 
  2. Kialakítani egy a BMC® alapján álló, kultúrákon átívelő, konkrét összefüggésekbe ágyazott oktatási anyagot. 
  3. Megismerni az egyes országokban, a gondozási közösségekben és az intézményes ellátásban kialakult működési és strukturális stratégiákat, átértelmezni az egyes helyszínek számára, hogy gazdagítsuk és bővítsük a sérült ellátás kínálatát. 
  4. Bővíteni a gondozás és sérült ellátás eszköztárát a formális és informális tudás terén. 
  5. Felértékeljük a közösségi ellátás különböző szintjein dolgozó részvevőink szakmai tapasztalatait, és eszközöket biztosítsunk nekik, hogy működési területükön jobban érvényesíthessék szakértelmüket. 
  6. Felhívni a figyelmet az egészségügyi szakma és a szociális ellátás képviselői közötti párbeszéd és átjárhatóság fontosságára. 
  7. Stratégiai gondolkodás annak érdekében, hogy a képzési rendszerekbe integrált módon kerüljön be a szomatikus nevelés és a gondozás. 
  8. Egy, az oktatás, a terápia, a művészet és közösségi aktivitás közös pontjait kereső információs anyag kidolgozása, és ezzel annak elősegítése, hogy a szomatikus nevelés jobban megtalálja helyét a közegészségügyi rendszer és az önszerveződő gondozó közösségek tevékenységében. 


Témák

  1. A tapasztalati tanulás és a testtudati munka, mint a fogyatékkal és sérüléssel élők, valamint gondozóik és családjaik életminőségét javító, és őket szerepükben támogató kulcsfontosságú eszközök. 
  2. A horizontális oktatási és az osztott ellátási modellek, és ezek összekötő szerepe az egészségügyi rendszer intézményi és közösségi struktúrái között. 
  3. A jelenleg általános fogyatékosság- és betegség felfogás megváltoztatása egy integratívabb, normatíva-mentes, folyamat orientált és egyénekre értelmezett egészségkép térnyerése révén. 
  4. A kultúrákat összekötő tanulás támogatása az egyedi és környezeti különbségek, ill. ezek értékadó szerepének elismerése mellett. 



Lépések

  1. A gondozás intézményes és közösségi gyakorlatáról való adatgyűjtés helyi szinten. 
  2. A helyi érdeklődést és aktuális vonatkozásokat figyelembevevő, különféle témájú műhelyek szervezése, a projekt team tanárainak vezetésével. 
  3. A sérült gyerekek és felnőttek ellátását érintő tapasztalatcsere fórumok szervezése. 
  4. A szélesebb közönség számára nyitott műhely programok szervezése, vendég tanárok meghívásával. 
  5. A projekt folyamat nyilvános bemutatását szolgáló formák megkeresése. 
  6. Az összes projekt tevékenységet érintő, a feldolgozást és az értékelést szolgáló dokumentálás megszervezése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése