2014. február 10., hétfő

3. nemzetközi partner-találkozó: Pozsony

2014. január 24-28.
Az ArtMan Egyesület képviseletében: Kálmán Ferenc, Bóta Ildikó, Szűcs Sándor és Jobbágy Bernadett


Első nap egy integrált csoportot működtető magánóvodában tettünk látogatást, ahol beszélgettünk az intézményvezetővel, és megnéztünk egy filmet, amit egy korábbi csoportfoglalkozás során rögzítettek (ennek praktikus oka volt, ugyanis a tér sem elég nagy hogy egy ekkora csoportot amit a 4 országból érkező projekt-résztvevők alkotnak befogadja, és a gyerekek figyelmét is nagyon elvontuk volna valószínüleg). A film megnézése után jártunk az óvodának abban a helységében is, illetve találkoztunk néhány, a filmen is szereplő gyermekkel. 
Második és harmadik nap a helyi szakmai közösséggel (különféle egészségügyi területről érkező érdeklődők, valamint a BMC-vel foglalkozó, vagy azt éppen tanuló szakemberekkel) gyakorlati / sajátélmény, valamint ismertető jellegű szakmai programon vettünk részt. Megtapasztaltunk egy BMC foglalkozást nagy csoportban, amit az egyik projekt-résztvevő, Gloria Desideri vezetett, majd figyelemmel kísérhettük, amint Gloria egy kisgyerekkel dolgozik, ugyanazon alapelvek mentén. Hasonlóan ehhez, részt vettünk Anka Sedlacková óráján, majd figyelemel kísártük, amint egy kisgyerekkel dolgozik. Ez a struktúra jobb rálátást, tudatosabb megfigyelést eredményezett. Könnyebb volt észrevenni és tudatosítani azokat az elveket, amik vezetik a szakembert, miközben a kisgyerekkel tölt egy órát. Másnap Thomas Greil munkájába nyertünk betekintést, egy videó segítségével, amit speciális figyelmi fókusszal figyeltünk (ezt a figyelmi főkuszt még a Párizsi találkozó alkalmával vezette be a közös gondolkodásmódba Isabel Ginot). A délután folyamán sor került Claire Doyon útifilmjének megtekintésére, ami egy utazást mesél el autista kislányukkal közösen, valamint a projektben résztvevő partnerek tartottak előadást a helyi aktivitásokról, projekttalálkozók közti munkáról.
Az utolső két nap a szorosan vett projekttalálkozóé: reflexiókat adtunk az előző napok helyi eseményeire tematikus kis csoportokban, majd projekt-monitorozás, a változtatások elfogadása és a továbbiak egyeztetése zajlott. 

Szakmailag fontos nézőpontot vetett fel az integrált óvoda, ahol nem egy zárt, csak a speciális nevelési igényű gyerekeket magába fogló csoporttal, hanem egészséges és valamilyen szempontból speciális igényű gyerekek közösségével találkoztunk, akik együtt játszanak, tanulnak és tanítják egymást, elfogadva természetesnek ezt a helyzetet. 


Bővebben: olvasd el az eseményről, Jobbágy Bernadett beszámolóját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése