2014. február 10., hétfő

A terápia megfigyeléséből átszűrődött művészet

Thomas Greil egy autista kisfiúval végzett BMC kezelésének videón való megtekintése előtt ismét előhoztuk az előző konferencia alkalmával Párizsban, Isabel Ginot által bevezetett megfigyelési szempontokat (figyelmi fókuszokat):

1) "külső" gyermek, vagyis amit a gyerek csinál
2) "belső" gyermek, vagyis amit a gyerek gondolhat/érezhet
3) "külső" terapeuta, vagyis amit Thomas csinál
4) "belső" terapeuta, vagyis amit Thomas gondol, érez, ami miatt teszi amit tesz

Majd kis csoportokban osztottuk meg a látottakat, minden csoportban mindegyik figyelmi fókuszból egy-egy fő. Így kerültem Anne Garrigues-el egy csoportba, aki a "belső" terapeuta szemszögéből nézte végig a filmet.

Íme a megfigyelésének leírása, ami számomra vers, ezért meg is kértem Annát, hogy írja le nekem:

"I follow You"
poem for Thomas Greil

I follow you
I hold you
I don't let you go away
Oh!
We roll together up side down
Calm, calm

Bite
Biting is a game
Weighing machine for the vestibular system
The tone

We are together
And I frighten you
We shake together
And you shake your body
Learn the fear
Domesticate it

Carefully, we play with the biting

not too strong we bite one another, and the audience too

I stay face to you
We start again
I follow you
I cash you
I keep you there

Calm, calm
Learn the calm

Anne Garrigues
Temoin du film de la seance de Thomas avec Henzo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése