"Azzal indítok, hogy már délelőtt mondom Sanyinak, mi van olyankor, mikor herótod van attól, hogy hozzáérj valakihez?"
Bóta Ildikó mozgásfejlesztő terapeuta napló formájában rögzítette szakmai és személyes élményeit, tapasztalatait a SPARKS Projekt keretében folytatott BMC-lab kapcsán.
E kutatás, ami a Projekt első évében zajlott, azt vizsgálta, hogy miképpen lehet a BMC megközelítést és a SPARKS Projekt során szerzett tapasztalatokat a halmozottan sérült kisgyerekek óvodai csoportjában való munkába beileszteni.
"Érdekes volt a visszajelző-beszélgetésnél, amit Feri felvetett a L.vel való, meg a Sanyi D.vel való munkája során: hogy a talp-térd-gát-rekesz vízszintes testi tagozódás, az olyan lemezes szerkezetre hasonlít, mint az agyban két hártya (Sanyi becsúsztatta D. talpa alá a kezét, és fel tudta emelni, D. csak kicsit ért hozzá a háta mögött lévő matrachoz)."
"Nem
akartam semmi különöset csinálni, lévén ez az utolsó óránk, összegezni
próbáltam. Visszanézni arra, hogy amikor hozzáérek egy gyerekhez, akkor
mennyire van benne az a sok információ, ami ezzel az éves munkával ment át
rajtam. Vagyis másképp is tudok-e érinteni, fogni, mint ahogy adódna, a régi
beidegződéseim alapján. Aktivitásban ez túl sokat vagy látványosat nem
jelentett, mégis egy pillanatnak tűnt az egész óra. Valahogy benne nyugodtunk
J.vel , ebben a megfigyelős egymáshoz érésben, és ez jó volt."
A napló első része itt olvasható.
A napló második része itt olvasható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése